Brutální odstraněný materiál ze hry ve druhé sezóně Poslední z nás
Příznivci seriálu Poslední z nás (The Last of Us) se mohou těšit na nové detaily z druhé sezóny, které odhalil exkluzivní rozhovor s tvůrci pořadu uskutečněný pro magazín Entertainment Weekly. Jak se blíží termín premiéry nových epizod, které začnou vycházet v dubnu, tvůrci prozradili, že sezóna bude obsahovat obsah z videohry, který byl původně odstraněn. Tento nový materiál slibuje být opravdu temný a intenzivní, což odpovídá více nihilistickému tónu druhého dílu hry. Zajímavostí je, že původní hra byla vysoce ceněna pro svůj emocionální příběh a realistické zobrazení postapokalyptického světa, což nastavilo vysokou laťku pro televizní adaptaci.
Druhá sezóna jako rozšíření příběhu
První sezóna přinesla divákům veškerý příběh původní hry Last of Us z roku 2013. Naopak druhá sezóna se zaměří pouze na část pokračování Poslední z nás část II, kontroverzního dílu, který vyšel na PS4 v roce 2020. Co bylo na televizní adaptaci HBO zajímavé, je to, že do ní tvůrci Craig Mazin a Neil Druckmann rozvedli postavy zmíněné pouze ve hře a přidali zcela nové, které obohatily téma a příběh. Tato inovace umožňuje divákům prozkoumat hlubší aspekty světa Poslední z nás, které nebyly v původní hře plně rozvinuty.
Inovace s odstraněným obsahem
Neil Druckmann, autor a režisér obou her, prozradil, že materiál původně zvažovaný pro část II, ale nakonec do hry nezařazený, bude součástí druhé sezóny seriálu. Tento nový obsah označil jako “dost brutální, ale jsem velmi nadšený, že ho lidé uvidí.” Adaptace této úrovně nejenže dává možnost televizním divákům proniknout do světa postav, ale také poskytuje dlouholetým fanouškům her nový materiál, který nabízí čerstvý pohled na příběh, se kterým se již seznámili. Tento přístup může také přilákat nové diváky, kteří nejsou obeznámeni s herní sérií, ale zajímají se o hluboké a komplexní příběhy.
Temnější tón prohlubuje postavy
Poslední z nás část II navzdory mnoha kontroverzím a nenávistným projevům online, z nichž některé vznikly díky únikům společnosti Naughty Dog během vývoje hry, získal kritické uznání a prodal se v počtu 4 milionů kusů. Úspěch druhého dílu ukazuje, že existuje publikum pro temnější příběh, než jaký přinesla první hra. Násilný herní styl byl povýšen na novou úroveň intenzity, způsobující empatii vůči NPC postavám, které hráči ničili, čímž měl násilí pocit vlastní ceny. Tento aspekt hry byl často diskutován jako inovativní přístup k vyprávění, který zpochybňuje tradiční herní mechaniky.
Seriál díky svému mediálnímu formátu přináší jinou perspektivu vyprávění příběhu. Brutální novinky, jak je popsal Neil Druckmann, posilují téma koloběhu násilí. Tyto změny také slouží veteránským fanouškům, kteří sledují příběh Joela a Ellie více než dvanáct let od vydání první hry, a zajímají je, jak živá akce příběh předkládá. Druckmann pro EW sdělil: “Myslím, že je to součást zábavy pro lidi, kteří hru znají, aby viděli, jak jsme se s touto výzvou popasovali v seriálu. Mohu jen říci, že jsme tomu věnovali hodně myšlenek a zkoušeli různorodé přístupy.”
Nezáleží na tom, co bylo původně zamýšleno pro hru, ať už jde o násilný charakter lidí v postapokalyptickém světě, nebo necitelnost nakažených, vše bude jistě povyšovat příběh Joela a Ellie a motivovat diváky k tomu, aby každou týdenní epizodu druhé sezóny dychtivě očekávali. Tento přístup k adaptaci také ukazuje, jak může být médium televize využito k prohloubení a rozšíření příběhů, které byly původně vyprávěny v jiném formátu.



