Co se stane s Juliette ve finále druhé série Silo?

Osud Juliette v druhé sérii Silo

Pozor, následují spoilery pro druhou sérii Silo, epizodu 10! Navzdory tomu, že je v druhé sérii Silo oddělena od svých přátel a rodiny, přináší finále velkou změnu pro budoucnost seriálu. Rebecca Ferguson opět hraje hlavní postavu Juliette Nichols. Zatímco první sezóna sleduje její domov, Silo 18, druhá sezóna představuje dvě různé prostředí. Po vyhnání na „čištění“ na konci první sezóny se Juliette dostává do nedalekého Silo 17, kde potkává tajemného obyvatele krytu jménem Solo.

Od začátku je patrné, že Solo možná něco tají, ale nakonec pomáhá Juliette dostat se domů. Závěr druhé série Silo přináší konflikt v Silo 18, což nutí Juliette vrátit se do svého domova. Ačkoli by bylo hezké, kdyby mohla prostě odkráčet zpět do svého sila, Juliette to ve druhé sezóně Silo nemá jednoduché. Při návratu narazí na překvapivou postavu a výsledek tohoto setkání může zcela změnit dynamiku seriálu. Je zajímavé, že koncept silo jako uzavřeného světa, kde lidé žijí izolovaně, připomíná dystopické příběhy jako „1984“ od George Orwella nebo „Konec civilizace“ od Aldouse Huxleyho, kde je kontrola nad obyvatelstvem klíčovým prvkem.

Bernard míří na Juliette zbraní, když se pokouší vstoupit do Silo 18 ve finále druhé sezóny

Juliette nečekala, že první osobou, kterou po návratu potká, bude Bernard.

Po zaslechnutí výbuchu z jejího domovského sila Juliette rychle sebere vybavení a rozloučí se s přeživšími z Silo 17. Ví, že osud jejího sila visí na vlásku, a chápe, že musí skočit akci dříve, než bude pozdě. Když se dostane k vnějším dveřím svého sila, nejprve zůstává uvězněná venku, než se náhle dveře otevřou a umožní jí pokračovat směrem ke skutečnému vstupu. Tam se Juliette setkává tváří v tvář s Bernardem, který na ni míří zbraní při přibližování k dveřím Silo 18.

Je důležité si uvědomit, že Bernard v obleku je velmi odlišnou verzí postavy než ta, kterou Juliette potkala v první sérii Silo. Starosta v podstatě rezignoval, věříc, že silo už nelze zachránit. Přiznává to také Juliette, když říká, že by chtěl jít ven „aby se na jeden zas*aný moment svého života cítil volný.“ Technicky vzato, zbraň není původně určena pro Juliette, ale spíše jako záložní plán pro Bernarda v případě pomalé smrti venku. Než může Juliette Bernarda informovat, oba jsou pohlceni plameny. Tento moment je dramatickým vrcholem série, který připomíná podobné napínavé scény z jiných sci-fi seriálů, jako je „Expanze“ nebo „Battlestar Galactica“, kde jsou postavy často postaveny před nečekané a život ohrožující situace.

Juliettin hasičský oblek jí pravděpodobně zachránil život na konci druhé série Silo

Bernard možná nemá takové štěstí jako Juliette.

Bernard naznačuje, že Juliette silo nedokáže zachránit, ale ona mu oponuje tím, že zná „Safeguard Procedure“, konkrétně jak ji zastavit, aby nezabila všechny. Než může vše vysvětlit, dveře do přechodové komory začnou zavírat, takže Juliette skočí dovnitř. Bernard se ji snaží zastavit, ale uvízne v komorě těsně před tím, než malou místnost zachvátí plameny v důsledku sterilizačního procesu. Juliette by přežila oheň v komoře, protože má na sobě hasičský oblek místo běžného ochranného obleku.

Ve knihách Silo si Juliette myslí, že osoba vycházející ven je Lukas, a tak se ho pokusí zachránit před plameny v komoře. Tento moment ukazuje na hluboké emocionální vazby mezi postavami, které jsou často klíčovým prvkem v post-apokalyptických příbězích, jako je „The Walking Dead“ nebo „The Road“.

Bernard na druhé straně nosí typické ochranné obleky a není jisté, zda jsou ohnivzdorné. Scéna mezi Juliette a Bernardem ukazuje, že použil tepelnou pásku, pravděpodobně vyšší kvality, která umožnila Juliette přežít venku. Přesto materiály pravděpodobně nemají život zachraňující účinek ve srovnání s Juliettiným oblekem. I když je vidět, jak Juliette skáče jeho směrem možná v pokusu ho chránit před plameny, celá přechodová komora se naplní ohněm, takže pokud Bernard nezemřel, pravděpodobně utrpěl vážná zranění.

Jak Juliette přesto zachránila své silo ve druhé sezóně

Juliette zabránila masivnímu množství úmrtí.

Po získání více informací o povstání v Silo 17 a celkové situaci od Sola, Juliette věděla, že se musí vrátit, aby zachránila své vlastní silo před katastrofou. Potíže při hledání náhradního obleku mohly zpomalit její návrat, ale nakonec zachránila mnoho obyvatel Silo 18 ve druhé sérii. Když skupina ve Strojovně zjistí, že Juliette přežila, povstání nabere nový směr, protože občané považují za bezpečné jít ven.

Naštěstí se Juliette vrací do Silo 18 právě včas a drží kameru s nápisem „není bezpečné – nechoďte ven“ jako varování. Co je zajímavé, Juliette ani nevěděla, zda někdo sleduje záznam nebo zda kamery ještě vůbec fungovaly. Přesto se rozhodla varovat nevinné lidi v Silo 18, aby neudělali chybu a neodešli ven. Stále je co řešit ohledně plné záchrany sila, zejména s ohledem na „Safeguard Procedure“, ale návrat Juliette činí třetí sezónu Silo mnohem vzrušující. Tento moment připomíná podobné varovné scény z filmů jako „Interstellar“ nebo „Gravity“, kde hrdinové musí čelit neznámým hrozbám a varovat ostatní před nebezpečím.

Jana LíčeníkováJana Líčeníková

Jana Líčeníková

Aktualizováno: 17. 1. 2025

Jmenuji se Jana Líčeníková a jsem nadšenec do filmů a seriálů. Moje vášeň pro kinematografii se zrodila už v dětství a postupně se rozvinula v hluboký zájem o všechny její aspekty. Mám široký přehled o hereckých osobnostech, jejich slavných i méně známých rolích a také mě baví objevovat zajímavosti, které jsou spojené s jednotlivými filmy. Filmový svět pro mě není jen koníček - je to neustálé objevování nových příběhů a zdroj inspirace, který mě nepřestává fascinovat.

Podobné články

Zobrazit další články
Timothée Chalamet šokuje proměnou pro Dunu 3

Timothée Chalamet šokuje proměnou pro Dunu 3

Herec Timothée Chalamet, nominovaný na Oscara a jeden z nejvyhledávanějších mužských herců v Hollywoodu, předvedl odvážnou proměnu pro svůj návrat v roli sci-fi ikony Paula Atreida ve třetím dílu s názvem Duna: Mesiáš. Chalamet se stal tváří známou po celém světě, a to díky svému umění volit neotřelé herecké výzvy v rámci své snahy o…

5 nezapomenutelných klasik Rychle a zběsile

5 nezapomenutelných klasik Rychle a zběsile

Série Rychle a zběsile — akce, která stojí za to Když někdo řekne, že série Rychle a zběsile je příliš přehnaná a rozpolcená na to, aby byla považována za velké umění, má do jisté míry pravdu. Ale to není důvod, proč bychom ji neměli mít rádi. Jak se ukázalo, tyto filmy mají své kouzlo právě…

Nejlepší gangsterky s Al Pacinem

Nejlepší gangsterky s Al Pacinem

Legendární Gangsterka Al Pacina Když se řekne gangsterské filmy, je těžké si představit někoho jiného než muže, který tento žánr pomohl formovat, Al Pacina. Zda hraje Michaela Corleoneho, Tonyho Montanu či Leftyho Ruggiera, Pacino v gangsterských filmech nejen hraje, on se v nich naprosto ztrácí. Svou kariéru začal na newyorské divadelní scéně, kde se školil…

Superman: Scéna po titulcích a co nás čeká

Superman: Scéna po titulcích a co nás čeká

Dc A Post-kreditové Scény: Co Očekávat Letošní léto přináší nový začátek pro DC vesmír s restartem Supermana pod taktovkou Jamese Gunna. Slibuje nejen znovuobjevení známého hrdiny, ale i položení základů pro širší filmovou řadu. Gunn, známý svým důrazem na kvalitu před kvantitou, se zároveň inspiruje moderními technikami komiksových filmů, což zahrnuje i milované post-kreditové scény.